港故:同白頭未能同到老 老婦喪偶哭斷腸尋死巧遇天使

1360
作者:周涴楠
學校名稱:香港中文大學
「老公都行咗,我仲留喺度做咩?」同白頭,可惜未能同到老。想起往事,75歲的李婆婆在鏡頭前哭了。

也許每對夫婦終會遇到,老伴先走一步,留下另一半孤獨地面對餘生。六年前,在香港無親無故的李婆婆,丈夫因肝癌離世,她每天都以淚洗臉,不願出街:「我每日喺廁所喊,喊到眼腫,唔敢見人,真係好辛苦。」

「孤獨一個人,就好似無咗個世界咁...存在都無咩價值。」面對獨居生活,婆婆無時無刻都惦記着丈夫的好:「我一諗到老公咁勤力、咁顧家,好多嘢我都難以忘記,所以就會喊,甚至想了結自己。」

曾想過自殺 陪着老公走

那天,輕生念頭變成行動,幸好當時李婆婆找不到窗框鎖匙,才打消了自殺念頭。「到第二日落樓下,有一個姑娘見到我不停喊,就走過嚟關心我。」命運安排了這位素未謀面的社工在婆婆面前出現,「姑娘話,你講出來聽吓,佢不斷好耐心咁一句一句問我。」窗框鎖匙找不到,但婆婆卻找到了打開「心窗」的鎖匙。

社工關心 走出喪偶陰霾

自此,這個機構的社工經常探望李婆婆,傾聽她的心事。「一次又一次都係姑娘耐心咁解釋,使我思轉變,人就係必須一死,在生嘅人一定要面對。」漸漸走出喪偶的陰霾,李婆婆找到活下去的意義。

「經過咁多年,我會諗...我無讀書,咩都唔識,點解會有咁多人同我傾偈呢?佢哋就係想我活下去,所以我決心唔走嗰條路,一定要活下去,唔好辜負咁多人對我嘅一片好心。」

得到社工和義工們的關懷和陪伴,李婆婆不再感到孤單:「只要我有一日活着,我都會記住你哋對我嘅關心!」